Na hun prachtige overwinning op SEW de eerste wedstrijd van het seizoen lukt het de B1 maar niet om het puntenaantal uit te breiden.

Afgelopen week was ZAP thuis de tegenstander van de Cothense formatie. Na de aftrap was het Lisa die zorgde voor de openingstreffer van de thuisploeg, maar daarna was het ZAP die in rap tempo doeltreffend wisten te zijn. De Breezanders liepen al snel uit naar een 2-6 voorsprong en de paniek bij de Cothense meiden was voelbaar. Maar de vechtlust werd des te groter; de Cothense dames knokten zich terug naar een ruststand van 6-10 en na rust wisten ze dit door te zetten tot een gelijkspel van 11-11 halverwege de tweede helft.

Helaas kregen de meiden het niet voor elkaar een voorsprong te bedingen in deze wedstrijd en was het ZAP dat toch weer licht uitliep en uiteindelijk de overwinning op haar naam schreef. Eindstand 14-19.

Afgelopen zondag reisden de meiden af naar Diemen voor de ontmoeting met Zeeburg. Ook in deze wedstrijd liepen de meiden al snel tegen een 4-1 achterstand aan. De aanvallen van Fortissimo duurden lang en waren bij afronding, in tegenstelling tot die van Zeeburg, verre van trefzeker. Wederom lukte het de Cothense dames om in de loop van de eerste helft meer te gaan scoren, maar Zeeburg gaf de behaalde voorsprong niet meer weg waardoor Fortissimo met rust al tegen een flinke achterstand van 12-6 aankeek.

De tweede helft verliep niet heel veel anders dan de eerste helft en Fortissimo lukte het niet meer in de buurt te komen van de thuisploeg. Zeeburg was overduidelijk de sterkste in deze ontmoeting en sloot de wedstrijd af met een ruime 21-13 overwinning.

zeeburg_db1
zeeburg_db1_2

Aankomende zondag, 20 november, staat voor de Dames B1 de thuiswedstrijd tegen VZV op het programma. Aanvang 11.00 uur in Cothen.
Succes meiden!!