Afgelopen zondag stond de wedstrijd tegen PSV uit Eindhoven op het programma. De ploeg uit de lichtstad heeft al zijn uitwedstrijden gewonnen, en staat 2 punten boven de ploeg uit Cothen. Alle redenen voor Fortissimo om extra gefocust te zijn.

Vanaf minuut één was duidelijk dat het een spannende wedstrijd zou worden. De ploegen zijn duidelijk aan elkaar gewaagd. Dat laat het scoreverloop ook duidelijk zien. Via 1-1 en 3-3 blijven de ploegen bij elkaar in het spoor. Toch is het PSV dat vanaf minuut 10 een klein gaatje weet te maken. Als Fortissimo dan 5 minuten lang niet weet te scoren, staat er een stand van 3-6 op het bord.
Ondanks verwoede pogingen deze achterstand goed te maken, lukt het de dames uit Cothen maar niet om het gat te dichten. Ruststand: 8-10.

In de tweede helft was het Fortissimo dat ditmaal beter uit de startblokken kwam. Via mooie combinaties werden er nu wel makkelijk doelpunten gemaakt. De achterstand van 2 doelpunten was binnen no-time van het bord en stonden de ploegen weer op gelijke hoogte; 11-11.
Blijkbaar koste deze inhaalactie zoveel kracht, dat de schutters van Fortissimo een kwartier lang het vizier niet op scherp hadden staan. Paal, lat en de goed spelende keepster van PSV stonden de ploeg uit Cothen in de weg. Daar waar Fortissimo moeite had om het net te vinden, vond PSV de gaatjes in de dekking wel. Zo werd de gelijke stand omgebogen naar een achterstand voor Fortissimo van 4 doelpunten.

De dames uit Cothen zetten nog een keer aan en komen terug tot 17-18. Het publiek gaat er dan nog eens goed voor zitten. Helaas komt de gelijkmaker nooit op het bord. Weer is het de ploeg uit de lichtstad die nog eenmaal aanzet, en speelt de wedstrijd vervolgens professioneel uit. Eindstand: 17-21.
Coach Willem-Jan Ruder na afloop: “De smalle selectie die we tot onze beschikking hebben moet hard werken om een goed resultaat neer te zetten. Dan moet alles kloppen. Vandaag zat het er net niet in. We missen teveel kansen om echt aanspraak te maken op de overwinning. Zuur maar dat is de realiteit van dit moment.”

Scores: Celine Vermaak 1, Daimy van Dommelen 4, Demi van de Bildt 10, Shirley Sakkers 1, Myrthe Mocking 1.

Aankomende zaterdag 12 november staat de uitwedstrijd tegen Hellas op het programma, de wedstrijd wordt gespeeld in de Hellashal, aanvang 20:00 uur. De ploegen staan op 2 punten van elkaar. Winst voor Fortissimo houdt in aansluiting bij de brede middenmoot.