Nadat de Dames B van Fortissimo een geweldige stunt hadden uitgehaald door de landskampioen bij de dames B van vorig seizoen SEW een pootje te lichten, was het de beurt aan het vlaggenschip te laten zien wat zij waard waren. Zonder de afwezige Shirley Sakkers en Vivianne Hofman was het vooraf toch nog even puzzelen voor coach Willem-Jan Ruder.

De start was misschien ook wel daardoor niet waar men op gehoopt had. Met vlotte aanvallen werden de dames uit Cothen al rap op een 0-6 achterstand gezet. Tijd voor coach Ruder om via een time-out de ploeg weer op de rails te krijgen. Na wat omzettingen ging de ploeg uit Cothen ook daadwerkelijk draaien. Beetje bij beetje werd de achterstand kleiner met een ruststand van 12-14 tot gevolg.

Na de rust gingen de dames uit Cothen verder met waar ze in de eerste helft mee eindigden, waardoor er na 5 minuten in de tweede helft een gelijke stand op het bord stond (14-14). Teken voor ACMAA/DSVD om een tandje bij te schakelen, en daar waar de dames uit Deurningen makkelijk het net konden vinden, stokte de doelpuntenmachine uit Cothen volledig. 15 minuten lang kon Fortissimo niet scoren en stond de ploeg uit Cothen weer 6 punten achter.
Deze slag komt Fortissimo niet meer te boven, en de ploeg uit Deurningen is te ervaren om dit uit handen te geven, en speelt de wedstrijd vervolgens professioneel uit. Einduitslag 18-25.

Coach Willem-Jan Ruder na afloop: “We vergeten onszelf te belonen voor de mooie inhaalrace die we starten. Het kost natuurlijk veel kracht, maar 15 minuten niet scoren is op dit niveau gewoon funest, en zeker tegen een goede ploeg als ACMAA/DVSD.”

Aankomende donderdag spelen de dames in sporthal de Rijnsloot in Cothen tegen Virto/Quintus 2 in het bekertoernooi, de wedstrijd begint om 20:00 uur.
Op zaterdag 15 oktober staat dan de uitwedstrijd tegen DSS op het programma, die wedstrijd wordt gespeeld in de Kinheimhal in Beverwijk, aanvang 19:30 uur. Weer een lastige uitwedstrijd, maar met de steun van het thuispubliek gaan de dames uit Cothen voor een goed resultaat.

Scores: Celine Vermaak 1, Sophie Mocking 1, Daimy van Dommelen 8, Demi van de Bildt 2, Maaike Janssen 3, Marcella Appel 2, Kelly Hoogerwerf 1.