Afgelopen zondag stond de tweede achtereenvolgende thuiswedstrijd voor de dames op het programma. United Breda was de tegenstander, eentje die de afgelopen 2 wedstrijden met duidelijke cijfers hadden verloren. Fortissimo was dus van te voren gewaarschuwd, want de ploeg uit Breda strijd voor elk puntje dat te halen valt.

Het begin was duidelijk voor Fortissimo. Via goed lopende aanvallen nam de ploeg een voorsprong van 3-1. Het lukt de dames uit Cothen echter niet om veel afstand te nemen. Het af en toe fysiek sterke Breda bleef in het spoor van Fortissimo, en de voorsprong was nooit meer dan 4 doelpunten. Ruststand 13-10.

Na rust ontspon zich een boeiend duel. Technische fouten werden afgewisseld door mooie combinaties. Echter na 10 minuten kwam de doelpuntenmachine uit Cothen tot een abrupte stilstand. Breda zag zijn kans schoon en kwam steeds dichterbij. Via een tussensprint werd het 17-17, waarna de coach van Breda ook een tweede opbouwer vast ging zetten. Daar had de ploeg uit Cothen in het begin zichtbaar last van. Een time-out bracht uitkomst, de doelpuntenmachine kwam weer in volle gang en het verzet van de dames uit Breda leek gebroken. Al snel stond het gaatje van 4 doelpunten weer op het bord, waarna de wedstrijd op een professionele manier werd uitgespeeld. Eindstand 27-23.

Coach Willem-Jan Ruder na afloop: “Dit was absoluut niet onze beste wedstrijd, we hadden moeite met het lage tempo dat United Breda hanteerde. Gelukkig komen we weer terug in de wedstrijd door met name in de dekking goed te staan. Belangrijke punten vandaag.”

Aankomende zaterdag speelt de ploeg uit Cothen in Breezand tegen ZAP, wedstrijd begint om 20:30 uur in sporthal de Zwaluwvlucht.