voorber20162017

Na een 5-tal trainingen onder leiding van Hennie van der Vaart heeft de damesselectie van HV Fortissimo afgelopen weekend de eerste oefenwedstrijden van de voorbereiding gespeeld.
Vrijdag 12 augustus stond eerst een bostraining op het programma, in de voor trainer Willem-Jan Ruder bekende Soester Duinen werd de selectie aan een pittige bostraining onderworpen. Veel zand in de schoenen en een hoop zweetdruppels zorgden voor een goede start van het trainingsweekend.

Op zaterdag begonnen de dames eerst met een zaaltraining, waarin naast het conditionele werk en wat krachtoefeningen ook gewerkt werd aan de spelpatronen voor het komende seizoen. Na de lunch vertrok men naar Utrecht waar een teamactiviteit op het programma stond.
In 3 teams werkten de dames aan het teamgevoel door opdrachten in Prison Island uit te voeren. Terug in Cothen maakte men zich op voor de eerste wedstrijd van de voorbereiding. Net als in juni was ZAP de tegenstander.

De opdrachten voor de wedstrijden waren duidelijk, op tempo spelen en veel individueel werk verrichten. Deze wedstrijd werd met name gebruikt om op conditioneel vlak nog sterker te worden. Dat de meiden al een pittige ochtendtraining in de benen hadden was wel duidelijk. De scherpte ontbrak af en toe, waardoor makkelijke kansen gemist werden. In dekking werd er bikkelhard gewerkt waardoor ook ZAP niet makkelijk tot scoren kwam. Ruststand 8-11.
Na rust ging het tempo nog verder omhoog en kwamen de dames van Fortissimo beter in hun ritme. Het scoren ging wat makkelijker, en de dekking bleef redelijk op orde. Helaas scoorde ZAP in de laatste seconde van de wedstrijd de 20-21. Trainer Willem-Jan Ruder kan uiteindelijk met een goed gevoel terug kijken op deze geslaagde oefensessie.

Zondag 14 augustus stond afhankelijk een trial op het programma, maar door het last minute afzeggen van VOC 2 resteerde een 3 x 30 minuten wedstrijd tegen het Belgische DHC Waasmunster. Met wat kleine pijntjes in het lichaam van de inspannende zaterdag begon de ploeg uit Cothen uitstekend aan de wedstrijd.
Met veel spelpatronen werd bij vlagen de ploeg uit België van het kastje naar de muur gestuurd. Helaas zag je ook in deze wedstrijd dat makkelijke kansen niet werden afgemaakt, terwijl de moeilijkste ballen tegen de touwen werden gesmeten. Uiteindelijk stond aan het einde van de wedstrijd een 39-38 overwinning voor de dames van Fortissimo op het bord. Ook hier zijn er punten naar boven gekomen waar we de komende tijd aan kunnen werken.

Het trainingsweekend werd afgesloten met een gezonde maaltijd, en daarna ging iedereen moe maar voldaan naar huis. Aankomende zaterdag gaat de ploeg uit Cothen verder met de voorbereiding, dan staat vanaf 19:00 uur in Sporthal de Rijnsloot een trial met De Tukkers en Oliveo op het programma.

vb1
vb2