Met een ploeg die op meerdere plekken was aangepast ten opzichte van de vorige wedstrijd begon dames 1 gisteren haar tweede oefenwedstrijd tegen de kampioen van de eerste klasse.
De wedstrijd begon goed, al snel nam Fortissimo een voorsprong van 2-0. Daarna stokte echter de doelpuntenmachine. Pas na 15 minuten werd weer het volgende doelpunt gemaakt. Inmiddels was het Zeeburg dat de touwtjes strak in handen had. Via 2-2, was de score via een tussenspurt van de ploeg uit Amsterdam opgelopen naar 2-7. Daarna rechte de meiden uit Cothen en rug, en via snelle aanvallen en goede combinaties werd de achterstand omgebogen in een voorsprong met rust van 12-10.

In de rust gaf coach Ruder de nodige aanwijzingen om zo de ploeg op scherp te houden. Dat lukte, want het was Fortissimo dat het eerste doelpunt maakte. Via 15-10 werd halverwege de tweede helft de maximale voorsprong van 5 doelpunten bereikt. De ploeg bleef daarna rustig doorspelen. Dat gaf Zeeburg de kans om iets dichterbij te komen, de voorsprong is echter nooit echt in gevaar geweest. Ook deze 2de wedstrijd werd met winst afgesloten 24-21.

Compliment aan de 4 jeugdspeelsters die zich eigenlijk naadloos aanpasten aan het niveau van de anderen. Het is goed om te zien dat er genoeg talent aanwezig is. Nog een training en dan gaat iedereen genieten van een welverdiende vakantie. Maandag 1 augustus a.s. start dan de voorbereiding op het nieuwe seizoen, dat we met elkaar met vol vertrouwen tegemoet zien.
Speelsters: Kim, Isa (3), Maaike, Jamy (1), Vivianne (4), Sophie (1), Daimy (9), Roos (4), Marcella (2), Laura, Lieke (16 stops), Inge (7 stops).