Dinsdag 7 juni speelde de formatie van Fortissimo haar eerste oefenwedstrijd onder leiding van Willem-Jan Ruder. Tegenstander was ZAP uit Breezand. ZAP, vorig jaar onder leiding van Ronald van der Kamp, is de kampioen van de 2de divisie en zal komend seizoen één van de tegenstanders zijn van onze dames.

ZAP ging voortvarend van start, via 2 goals namen de dames een kleine voorsprong, deze werd vakkundig teniet gedaan. Daarna ontstond een boeiende strijd. Goals vielen om en om en na een klein kwartier was het Fortissimo dat een kleine voorsprong had opgebouwd. Daarna was het de beurt aan de dekking van Fortissimo. In het laatste kwartier kwam ZAP zeer moeizaam tot scoren, slechts 2 goals werden gemaakt. Dit terwijl de scoringsmachine van Fortissimo op volle toeren draaide. Ruststand 14-7.

Met een korte bespreking werd alles weer op scherp gezet, en startte de 2de helft. Het was echter ZAP dat de score opende. Fortissimo begon niet scherp aan de 2de helft en al snel was de voorsprong geslonken naar 5 doelpunten. Daarna herpakten de dames uit Cothen zich en via vlot lopende aanvallen en snelle individuele acties werden de scores verder opgevoerd. Fortissimo kwam geen moment meer in gevaar, de dekking stond als een huis. De eindstand werd bereikt bij 25-18.

Een goede overwinning die door het gehele collectief is behaald. Getuige ook het feit dat iedereen heeft gescoord in deze mooie oefenwedstrijd. We hebben de kans gehad om 3 nieuwe speelsters in te passen en dat is goed gelukt. Dit tot grote tevredenheid van de coach.
Scores: Sophie 1, Vivianne 1, Demi 4, Shirley 3, Roos 2, Marcella 4, Daimy 7, Jamy 2, Maaike 1. Ifetta 9 stops, Patty 14 stops.

DS1_ZAP_20160607