De laatste wedstrijd van de dames in de reguliere competitie was tegen Borhave in Borne. Borhave is al kampioen van de eerste divisie. Fortissimo begon voortvarend aan de wedstrijd terwijl de speelsters van Borhave misschien nog het kampioensfeest in hun hoofd hadden. Fortissimo kwam op een 0-4 voorsprong en via 1-6 werd het 4-10. Een stand waar niemand rekening mee had gehouden. Fortissimo had wel moeite met de snelheid van Borhave en zag hen dan ook in het laatse deel van de eerste helft snel dichterbij komen. De rust ging in met een 13-13 gelijke stand. Toch speelde Fortissimo een goede wedstrijd.

In de tweede helft was het een gelijkopgaande wedstrijd. Amy Oostveen, die al vanaf nagenoeg het begin van de eerste helft door Borhave werd vastgezet, kreeg een rode kaart halverwege de tweede helft. De andere speelsters pakten dit goed op en het bleef spannend tot de laatste minuut. Toch trok Borhave aan het langste eind en won met 28-27. Geen schande om van de kampioen te verliezen, maar er had zeker winst in gezeten.

Hoewel Amy het grootste gedeelte van de wedstrijd scherp werd verdedigd en de wedstrijd niet mocht uitspelen, wist ze toch 7x te scoren. Overige doelpunten: Demi van de Bildt 6, Dione Housheer 4, Ratna Mellema en Roos Steur 3, Vivianne Hofman en Myrthe Mocking 2 en Heddy van Woudenberg 1.

De nacompetitie begint in het weekend van 2 en 3 april. Tegenstanders zijn VZV, DSVD en Foreholte. Het programma komt binnenkort op de site.
IMG-20160320-WA0001