Vandaag wedstrijd 4 in de najaarscompetitie waar we af mochten reizen naar het vissersdorp aan het Ijsselmeer waar HVBS D1# onze tegenstander was.
De weersvoorspellingen zagen er niet gunstig uit deze speeldag en met de vrijdag ervoor heel de dag zware regen waardoor het veld behoorlijk nat was en de wintersloffen uit de kast konden komen om de aquaplaning enigszins onder controle te houden.

Een glad en nat veld dus en dat zijn uiteraard voor beide partijen niet de juiste uitgangspunten.
De tos werd gewonnen dus we begonnen de wedstrijd.
Zoals verwacht was het door de lastige omstandigheden ballen goed te vangen en ketste zo nu en dan de bal weg.
We hadden wel in het eerste gedeelte de meest benutte kansen en hadden iets meer controle over de wedstrijd dan onze tegenstander van vandaag.
Na de eerste time out hadden we dan ook een minimale voorsprong en ging het naar omstandigheden best goed.

In het tweede deel van de eerste helft vond Zeus het nog even nodig om een bakkie water te lozen om het nog even iets natter te maken.
We kregen echter wel iets minder de controle over de wedstrijd waardoor de tegenstander iets meer terug kwam in de wedstrijd.

Maar bij het rustsignaal stonden we nog wel op minimale voorsprong van twee doelpunten verschil met een tussenstand van 4-6.
In de rust werden de meiden nog wat technisch advies meegegeven om de puntjes op de i te kunnen zetten om de wedstrijd tot een goed eind te brengen.
Echter begonnen we helaas het begin van de tweede helft te zwak en werd de stand al gauw gelijk getrokken en kwamen we ook nog een doelpunt verschil achter te staan.
Het was dus duidelijk dat er even een tandje bij moest worden gezet.
We konden ons snel herpakken om de minimale achterstand weer om te zetten in een minimale voorsprong.

In het restant van de wedstrijd ging het gelijk op en werd het wel steeds lastiger om de steeds gladder wordende bal onder controle te houden.
Uiteindelijk resulteerde dat in een 11-11 op het scorebord wat een uitslag is waar we mee kunnen leven en waren we blij dat we ongeschonden huiswaarts konden keren.
Doordat de club volgend weekend zijn zestigste verjaardag viert sluiten we de najaarscompetitie af waarbij we een thuiswedstrijd spelen in Leusden je moet alles een keer meegemaakt hebben 😉.