Vandaag de 3de wedstrijd van de buitencompetitie die weliswaar in de zaal bij BDC in Soest werd afgewerkt. Wij kunnen wel aan die omstandigheden wennen om alleen maar binnen te mogen spelen al mocht de thermostaat vandaag wel ietsjes lager staan maar dat als bijkomend detail.
Met een ietwat gehavende ploeg door een botbreuk en een herstellende buikgriep vertrokken we op de laatste mooie zondag van deze zomer richting Soest.
In ons voorprogramma vandaag in Soest onze E1 en D2 die beide ook hun kunsten in de mooie sporthal van BDC mochten vertonen.
De E1 had een keurige overwinning geboekt en de D2 was helaas wat minder gelukkig.
Maar over tot onze eigen wedstrijd waar BDC D1# onze tegenstander was deze editie.
We begonnen lafjes met ballen die net niet aankwamen en te zwakke ballen bij de afronding dat in combinatie met pittig verdedig werk van de tegenstander (waar we zelf normaal gesproken overigens ook niet vies van zijn) kwamen we er niet aan te pas. In ons doel werden de kansen die er kwamen wel zo nu en dan afgerond en na de eerste 10 minuten was er eigenlijk nog niet veel schade geleden. Na de eerste time out stonden we tegen een minimale achterstand aan te kijken dus eigenlijk nog geen vuiltje aan de lucht.

Er was dus wel werk aan de winkel door wat zuiverder te moeten gaan spelen en strakker te gaan verdedigen.
In het tweede deel werd dit iets beter opgepakt maar kwamen we er in onze aanvallen helaas niet aan de pas. We bleven dus achter de feiten aanlopen in het tweede deel van de eerste helft.
Maar mede door goed keeperswerk kon de schade binnen de perken blijven waarbij we maar met 4-0 achter stonden tijdens de rust.
Viel dit tij nog te keren? Uiteraard was dat zeker mogelijk geweest alleen we begonnen helaas weer te zwak en zo verloren we langzaam maar zeker steeds meer de minimale grip die we al hadden over de wedstrijd. In het eerste deel van de tweede helft kregen we teveel doelpunten tegen en wisten we zelf minimaal te scoren dus werd het al gauw een mission impossible voor onze meiden.
Het laatste deel hadden we nog wel even een opleving waarbij er mooie aanvallen werden tentoongesteld en ook fraaie ballen werden gescoord.
Wanneer we dit vanaf het begin hadden kunnen bewerkstelligen dan had de wedstrijd wellicht een ander beeld gegeven maar het zat er vandaag simpelweg niet in en ook dit soort wedstrijden horen erbij.
Maar we kunnen er kort en bondig over zijn vandaag terecht verloren tegen een tegenstander die op dit moment een maatje te groot was voor ons en dat in combinatie met een te slap spel vanaf onze kant maak je schijn van kans.

Na twee goede winst partijen nu verliezen dus we staan weer met beide beentjes op de grond en ook hier worden we weer sterker van.
Volgende week nieuwe ronde met nieuwe kansen waar we afreizen naar Bunschoten om tegen HVBS te spelen. Helaas voor ons is dat op het asfalt en de weergoden beloven niet al te best weer dus hopelijk hebben de goden het de komende week niet bij het juiste eind en kunnen we een normale pot handbal neerzetten.