Bij het lezen van de titel zal er wel gedacht worden het zijn er toch twee maar nee wanneer er twee had gestaan hadden we er zeven tekort gedaan.
Van horen zeggen begrepen we dat omstreeks 13.15 uur alle beren in het berenbos bij Ouwehands dierenpark als eerbetoon in de houding gingen staan voor de kanjers van Fortissimo D1.
Wat hier vandaag tentoongesteld is gesteld wordt alleen geloofd als je er zelf daadwerkelijk bij bent geweest.
Deze dag met een vol programma in Rijnsloot waar onze voorgangers van zowel de D2 en E1 ook de punten in de Rijnsloot hielden kregen wij de jongens van Nijenrodes D1# op bezoek.
Het mes welke we vorige week denkbeeldig gebruikte tegen de jongens van Leidsche Rijn werd vandaag dus gebruikt om de denkbeeldige broodjes te smeren.
Dat we iedere week scherp moeten zijn is uiteraard een standaard gegeven maar tegen jongens zijn onze beertjes nog even tikkeltje scherper.

In een zo goed als uitverkocht huis wonnen we vandaag weer de tos en was daar weer even een dejavu naar vorige week waar we ook de tos wonnen en met de puntjes weer terug naar de Kromme Rijnstreek reden.
Het zal toch niet gebeuren dat…………
De mannen uit Breukelen moesten dus de eerste bal zien te verdedigen. Over Breukelen gesproken in New York (VS) stonden ooit de Twin towers (de oudere onder ons weten wat daarmee is gebeurd) dat waren twee gigantische wolkenkrabbers en laat de Brooklyn waar we vandaag tegen moesten nu ook een paar wolkenkrabbers meegenomen hebben. Maar goed de eerste aanval dus die werd niet afgerond dus alle hens aan dek om de tegenaanval te pareren en dat lukte gelukkig ook.

Daarna waren we wel trefzeker en opende we de score van deze mooie Fortissimo handbal dag. We speelde de bal mooi rond om de gaten te vinden om vervolgens als een mes door de boter te snijden bij de verdedigers van onze gasten.
Dat het iedere keer over messen gaat is overigens geen stille hint om Victorinox als potentiële volgende sponsor te hebben 😉.
De eerste tien minuten bleven we degelijk spelen en ging de partij goed op neer met continu een minimale voorsprong in Cothen voordeel. Net als vorige week hadden we in het tweede deel van de eerste helft een dipje waardoor we langzaamaan de grip op de wedstrijd begonnen te verliezen.
Wanneer we meer rust in ons spel bouwen is dat ook totaal niet nodig want als een goed beer betaamt is die voor niemand bang.

Door deze slordigheden waarbij onze gasten vaker trefzeker waren stonden we tijdens het rustsignaal voor het eerst deze wedstrijd minimaal achter met 7-8.
In de rust moest het een en ander weer herijkt worden binnen de groep om het heft weer in eigen handen te gaan nemen.
We begonnen wederom sterk aan de tweede helft en namen ook daadwerkelijk het heft weer in eigen handen.
Powerplay is normaal alleen in het ijshockey bekend maar onze meiden weten hier ook wel raad mee.
De achterstand was dus al snel omgebouwd tot een voorsprong in het eerste deel van de tweede helft.
Zo zie je maar door hard werken een op een verdedigen er op de juiste momenten uitstappen om zo het aanvallende spel te bevorderen wordt je beloond voor het mooie (af en toe fysieke) spel.
De laatste loodjes wegen normaal gesproken het zwaarst maar de laatste tien minuten in deze wedstrijd werden fantastisch goed uitgespeeld door ons eigen spel te blijven spelen en eventuele dribbelaars geen kans meer te geven.
En dat kan zo nu en dan wellicht best frustrerend zijn om te denken zelf fysiek sterker te zijn maar op wilskracht en mooi handbalspel van een stel tienermeisjes te verliezen. Uiteindelijk stond er een verdiende 15-11 tijdens het laatste wedstrijdsignaal op het scorebord en dat was meer dan verdiend.
Mooi gestreden maar voldaan konden onze beren met opgeheven hoofd van het veld afstappen waar ze nog op een staande ovatie werden getrakteerd.

Meiden geweldig gedaan vandaag bijna weer de gehele wedstrijd jullie taken volbracht en jullie zien wat er van komt een prachtige overwinning. Jullie twee coaches waren weer apetrots en nadat de hartslagen van deze twee weer op het normale niveau was kon deze strijd en overwinning uiteraard nog even
In de derde helft worden gevierd.
Volgende week een ochtendje Soest voor veel Fortissimo teams waar de E1, D2 en wijzelf tegen BDC moeten spelen. Eigenlijk net zoals het Rijnsloot programma van vandaag maar dan in Soest. 4 punten uit twee wedstrijden is een mooie start van dit handbal jaar. Na onze wedstrijd speelde onze C1 ook nog een zeer gedegen wedstrijd waar ook een klinkende op het scorebord kwam te staan. Al met al een mooi Fortissimo dagje op deze manier.

Voor de wedstrijd hadden we ook nog de jaarlijkse teamfoto om onder andere de website weer up to date te krijgen dus hou de website vooral in de gaten.