Vandaag was het dan gelukkig weer zover het begin van de zaalcompetitie.
We mochten de eerste wedstrijd afreizen naar het letterlijke middelpunt van het land waar de jongens van Leidsche Rijn D1# onze tegenstander van vandaag was. Met dit team hadden we in de najaarscompetitie al kennis gemaakt op het buitenveld van Leidsche Rijn en bleek een leuke en spannende pot te zijn dus alle ingrediënten waren aanwezig om dat kunstje vandaag te herhalen.

Waar Milton deze week huishield in de Verenigde Staten kregen onze meiden vandaag ook de opdracht om als een wervelwind op het veld te staan om het de jongens zo moeilijk mogelijk te maken. Echter mochten ze niet het zo bont maken als de wervelwind van 1674 waarbij de Domkerk instortte. De Domtoren is zojuist volledig gerenoveerd en uit de steigers dus we willen het de Domstedelingen niet aandoen om weer jarenlang tegen een Dom in de steigers aan te moeten laten kijken.

Het was ook nog eens de week van de scheidsrechter binnen handbal minnend Nederland dus onze scheidsrechters van vandaag werden even door onze meiden in het zonnetje gezet met een lekker stuk chocolade.

Over naar de orde van de dag met de bewuste opdracht in de koppies meegegeven en die wervelwind kwam er daadwerkelijk.
We speelden top waarbij er goed vooruit werd gespeeld en we elkaar goed konden vinden. Zo werden er door goed samenspel pareltjes van doelpunten gemaakt in het hartsie van het land.
In het begin van de eerste helft werd er dusdanig gespeeld dat we geen moment in de problemen zijn gekomen. Na de eerste time out zwakte we iets af en dat zagen we dan ook direct terug in het scoreverloop. Tot vlak voor het rustsignaal hadden we weliswaar een minieme voorsprong maar die was zeker niet onverdiend. Vlak voor rust scoorde de jongens nog net gelijk en stond er een 9-9 op het scorebord. Het kon dus nog alle kanten op maar we kregen deze eerste helft ook twee strafworpen tegen waarvan er één werd gestopt dus deze cadeautjes moesten we eveneens niet meer geven.

In de tweede helft kwamen we direct achter te staan dus de Fortissimo wind moest nog even aangewakkerd worden.
En die werd gelukkig snel aangewakkerd sommige aanvallen gingen als een tornado (om maar bij niet ruikende winden te blijven 😉) en werden perfect afgerond.
Zo liepen we gestaag een aantal doelpunten uit waarbij we de laatste minuten de wedstrijd gecontroleerd uit konden spelen.

Bij het laatste fluitsignaal stond er een welverdiende 18-22 op het scorebord in Cothens voordeel waarbij de eerste twee punten van deze zaalcompetitie 24-25 een feit zijn.
Helaas ook de tweede helft nog wel drie strafworpen cadeau gedaan dus dat is een puntje waar we nog aan moeten werken met onze meiden. Maar vooral wel twee trotse coaches want wat hebben onze meiden het top gedaan vandaag en dat werd na afloop ook nog maar eens bevestigd door het thuispubliek wat in vele getallen op de Utrechtse tribune zat. En wat we vooral in dit verslag niet mogen vergeten te vermelden is dat de scheidsrechters van vandaag een zeer puike wedstrijd floten waarvoor petje af.

Op naar volgende week waar net nadat de Cothense haan zijn ochtendritueel heeft afgespeeld Nieuwegein D1# om 9.45 uur wacht in onze eigen vertrouwde Rijnsloot.