Ja u leest het goed een thuiswedstrijd in Leusden en dat brengt uiteraard verwarring met zich mee want sinds wanneer is het dorp in de Kromme Rijnstreek dan verruilt voor het dorp waar het hoofdkantoor van de importeur vestigt van een Duits automerk uit Wolfsburg.

Nee niets is minder waar we zijn niet verhuisd maar dit weekend ging figuurlijk het dak eraf in Cothen vanwege het 60 jarige bestaan van de club. Fijn dat we daarom gebruik konden maken van het Leusdense veld om daar onze thuiswedstrijd te spelen tegen LHV D1#. Helaas niet in de zaal en de jongens van de tegenpartij een psychologische voorsprong vanwege het thuisvoordeel wat eigen niet thuis was. Om nog meer verwarring te voorkomen nu dan maar door richting de wedstrijd. Een mooie nazomerdag met een prima zonnetje wat in schril contrast stond met het waterballet van vorige week in Bunschoten.
Vandaag dan de laatste wedstrijd van de buitencompetitie en laat het nu ook de week van de scheidsrechter zijn en onze scheidsrechter van vandaag die floot bij ons een puike wedstrijd en dat mag ook wel eens worden gezegd.

De tos werd gewonnen dus we mochten de wedstrijd aanvangen.
Het strijdplan vooraf was duidelijk maar werd helaas niet perfect tot uiting gebracht.
We kwamen daardoor al snel op achterstand maar handbaltechnisch gezien deden we het niet eens zo verkeerd.
We waren helaas niet goed opgewassen tegen het fysieke sterkere spel van de Leusdener jongens en die liepen dan ook gestaag uit met hun score. We konden wel iets terugdoen maar bij het rustsignaal stonden we tegen een achterstand aan te kijken van 15-4. We hadden wel zo nu en dan een mooie aanval die dan ook keurig werd afgerond.

We moesten dus iets meer durf tonen in de tweede helft om wat meer weerstand te kunnen bieden.
In de tweede helft ging ons dat iets beter af en kregen we iets meer grip op de wedstrijd.
In het tweede bedrijf van de wedstrijd werden er wederom een aantal mooie aanvallen tentoongesteld echter beloonde we onszelf niet iedere maal met een doelpunt. Aan de andere kant in ons eigen doel werd er ook het nodige gescoord dus uiteindelijk hadden we vandaag het nakijken. Maar dat was geen schande onze meiden hadden gestreden voor wat ze waard waren.
De eindscore werd uiteindelijk 27-12 in Leusdens voordeel.
En zo eindigde het voorprogramma van de zaalcompetitie en kunnen we ons opmaken voor de zaalcompetitie.

Om de verwarring waar we in dit verslag mee begonnen gaan we voor de verandering daar ook mee eindigen.
Na 5 wedstrijden staan we met onze meiden op een prima 3de plaats maar toch zijn we kampioen geworden. En jawel daar is de volgende verwarring als je derde wordt ben je toch geen kampioen? Maar toch wel we zitten in een poule met alle teams met zogeheten hashtags of op zijn Hollands gezegd hekjes #.

Teams met een # kunnen formeel geen kampioen worden bij het NHV doordat deze teams met dispensatie spelers spelen en laten wij nu geen # hebben dus dan ben je virtueel de nummer 1.
Op naar de laatste zaalcompetitie waar we gemengde teams kunnen tegenkomen en
het verassende is dat we nu ook al weten dat we in de zaalcompetitie ook al kampioen zijn zonder nog maar een wedstrijd te hebben gespeeld met dank aan de hekjes#.
Volgende week gaan we in ieder geval gelukkig weer naar binnen en gaan we onze kunsten vertonen in de diverse sporthallen van midden Nederland.