Begin dit jaar ontstond het idee om een feestcommissie samen te stellen om het 60-jarig bestaan van HANDBAL IN COTHEN te vieren.

In 1964, dit jaar precies 60 jaar geleden, werd de handbalsport in Cothen in het leven geroepen door het toenmalige bestuur van de voetbalvereniging SVF. Een aantal dames, die ook regelmatig bij de voetval te vinden was, wilden ook wel gaan sporten en dames voetbal was toen nog niet uitgevonden dus viel de keuze op handbal.

In het verleden heeft HV Fortissimo al meerdere keren een groot jubileum gevierd met een feestweek. In 1984 werd voor het eerst een feestweek georganiseerd bij het 20-jarig bestaan. Dat was toen gelijk met de opening van de nieuwe handbalaccommodatie. In 1992 werd, hoe vreemd het ook klink, het 30-jarig bestaan gevierd (rekenfoutje). In 2004 werd het 40- jarig bestaan gevierd wederom met een feestweek. Het 50-jarig bestaan werd in 2014 gevierd met het foute Q-music feest. Het ligt dus voor de hand dat we nu, in 2024, ons jubileum van 60 jaar handbalsport in Cothen wederom gaan vieren met een feestweekend.

Van het bestuur kreeg onze feestcommissie de opdracht om weer een feest te gaan organiseren voor alle leden van Fortissimo en inwoners van Cothen, van jong tot oud. We hopen dat het daarmee laagdrempelig is en iedereen mee komt feestvieren.

Het 60-jarig jubileum feestweekend zal plaatsvinden op 4, 5 en 6 oktober a.s. Noteer deze data dus vast in je agenda! In dit weekend zullen verschillende activiteiten voor zowel leden als niet-leden worden georganiseerd. Het volledige programma zult u binnenkort voorbij zien komen op verschillende kanalen.

Wij hopen dat u, als lezer, ons jubileumfeest graag wil meevieren en ons het plezier zal doen om belangstelling te tonen voor het feest van Fortissimo.

Feestcommissie HV Fortissimo