Na het laatste verslag, daterend van 31 januari jl., zijn we inmiddels alweer in februari aangekomen met 1 nederlaag en 2 overwinningen verder voor dames 2. In de uitwedstrijd 22 januari tegen KDO werd na een spannende wedstrijd met 19-20 gewonnen en in eigen huis werd een week later RKDES met grote cijfers verslagen (25-11). Vorige week werd uit in Weesp helaas verloren van de nr 3 WeHaVe met 29-23, maar na afloop ging het, ondanks het verlies toch met een tevreden gevoel huiswaarts.

Gisteren kwam in Cothen de nummer 2 uit Amsterdam op bezoek. De herinnering die de dames van U.S. hadden met de Cothense dames was prima; de wedstrijd bij hen destijds werd met gemak en ruime cijfers gewonnen (35-16). Fortissimo was vooraf ook allerminst zeker over een kansje op de overwinning, maar met de gedachte ‘reeds behaalde resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst’ begonnen de dames gedreven aan de wedstrijd. En gedurende de eerste helft was het de Fortissimo die brutaal de voorsprong nam en het U.S. was die steeds in de achtervolging moesten. Tot 30 seconde voor rust; toen was het U.S. die een speldenprikje uitdeelde met een 9-10 voorsprong, maar nog voor het rustsignaal klonk was het opbouwster Chantal die zorgde voor een gelijke stand bij rust.

Het tempo in de eerste helft lag hoog en echt tijd om tussen de eigen aanvallen door rust te pakken werd de thuisploeg ook niet gegund; in volle vaart gingen de Amsterdammers door en het lukte ze na rust een kleine voorsprong te pakken. Fortissimo moest vol aan de bak, maar met de kans op een evt overwinning ging de knop ging om; de achterstand werd binnen no time weggewerkt en halverwege de tweede helft zorgden cirkelspeelster Jamy en opbouwster Sophie voor een 19-17 voorsprong op het scorebord. Fortissimo bleef goed meegaan in het hoge tempo en ook verdedigend werd het de uitploeg moeilijk genoeg gemaakt. De laatste 4 minuten kwam U.S. niet meer aan scoren toe en kon Fortissimo de voorsprong nog uitbreiden naar 5. Met een eindstand van 25-20 werd een klein feestje gevierd na afloop in de kantine…😉

Fortissimo DS2 staat na 14 wedstrijden op een mooie 6e plaats met 12 punten. De eerstkomende wedstrijd voor het team staat op donderdagavond 2 maart in Eemnes op het programma. Tegenstander is dan de nummer 7 SDS’99 DS1.

Op zondag 12 maart staat dan de uitwedstrijd tegen Zeeburg op de agenda, waarna op zondag 19 maart de laatste thuiswedstrijd van dit seizoen alweer op het programma staat. Tegenstander is dan de huidige nr laatst BDC-LHV.

Houdt onze Instagram (@fortissimodames2) in de gaten voor het laatste nieuws!!