Vandaag Nieuwegein E4 uit op de verzamelplaats van de Rijnsloot werd er al druk gespeculeerd of sporthal Galecop behaaglijk zou zijn want koning winter is duidelijk op de deur aan het kloppen.
En jawel hoor zowaar een warme zaal waar we onze kunsten mochten vertonen.
In ons voorprogramma het E team waarbij onze E2 zit dus we konden even wat scouting werk verrichten voor onze collega coaches.
Vandaag helaas wederom niet op volledige bezetting daar onze vaste keepster niet kan spelen en naar verwachting de rest van dit kalenderjaar ook niet meer mee kan doen.
Maar gelukkig hadden er twee meiden zich vrijwillig aangemeld om deze taak waar te kunnen nemen.
Het weekend waar menig gezin het Sinterklaasfeest viert en cadeautjes krijgt maar zouden wij ook de punten als cadeau mee terug naar Cothen nemen?
Voor de wedstrijd wel een belofte gemaakt dat wanneer de punten mee naar huis gaan er een traktatie zou plaats vinden bij het restaurant van dat Amerikaanse restaurant met de gele bogen. En die Amerikanen kunnen uiteraard wel wat vrolijkheid gebruiken doordat ze daags ervoor met 3-1 naar huis waren gestuurd door de Oranje leeuwen van het Nederlands elftal.

Maar hopelijk zijn de Cothense groene tijgerinnen vandaag sterker dan de oranje leeuwinnen en leeuwen van Nieuwegein.
De parketzaal waar je tureluurs wordt van alle cirkels (die gebruikt worden voor de plaatselijke rolschaats club) was vanaf even voor het middaguur het toneelstuk van onze E1 kanjers om het op te nemen tegen de oranje brigade.
De wedstrijd begon al goed door het winnen van de tos waardoor wij hoe verrassend ook voor de bal kozen.
De afgooi was dus voor ons en werd direct omgezet in een mooie aanval waarbij de bal direct in het net van onze tegenstander lag.
Deze aanvallen en het snelle samenspel gingen gestaag door waardoor de stoomboot die Fortissimo heet moeilijk te stoppen was. De tegenaanvallen werden door onze stand in keepster keurig gestopt.
Een keer moest de bal in het eerste bedrijf uit het net gevist worden maar wij hadden er wel al 10 aan de andere kant in liggen. Zo was onze eerste helft zeer effectief en werd er al geopperd dat de traktatie er na afloop ging komen.

In de zeer korte rust speech uiteraard niets anders dan lof maar wel met de kanttekening dat we sneller moesten blijven spelen aangezien dat aan het eind van de eerste helft een beetje verslofte.
Zoals in de inleiding gezegd de tweede helft een andere keepster op doel die ook haar kunsten in het blauw mocht vertonen.
Nieuwegein mocht de tweede helft uiteraard beginnen en kreeg het spel onderling wat beter voor elkaar waardoor wij het wat moeilijker kregen. Bij de groene tijgerinnen werd het tempo iets terug geschroefd in de tweede helft maar bij vlagen toch nog goede combinaties en dito afronding op het doel.
Nieuwegein wist er uiteindelijk nog 4 in het doel bij te werken maar wij 7 waardoor de eindstand werd beslist op 5-17 voor onze kanjers uit Cothen. Zo gaan we gestaag door en kloppen wij ook op de …….. met 5 winstpartijen en 1 nipt verlies.

Maar vandaag wederom weer keihard gewerkt en met twee stand in keepsters die hun taken super goed gedaan hebben.
En zoals beloofd de vooraf afgesproken schuld na afloop bij de Amerikaan ingelost.

Volgende week zondag in de Rijnsloot wederom tegen Nieuwegein maar nu de E3 eens kijken hoe dat gaat verlopen. In ieder geval na afloop een hoop vertier want wie zal wie hebben getrokken voor de surprises en uiteraard wat voor kunstwerken er zijn gemaakt en er wordt nu al uitgekeken naar de (ludieke) gedichten.