De wedstrijd tegen VZV gaf de ploeg uit Cothen het gevoel dat er wellicht wat te halen viel in de eerste thuiswedstrijd van het seizoen. Quintus had de eerste wedstrijd moeizaam een punt veroverd in de wedstrijd tegen Kwiek, en in de oefenperiode was met een minimaal verschil verloren van de ploeg uit het Westland.

Niets leek minder waar, een ontketend Quintus legde vanaf de eerste minuut haar wil op. De Cothense meiden hadden niets in te brengen tegen de ploeg van Coach Zwinkels. Ondanks dat Fortissimo goede kansen kreeg werd het afgestraft op effectiviteit. De teller na de eerste 30 minuten stopte pas bij 6-18 in het voordeel van Quintus.

In de rust van de wedstrijd pept de ploeg uit Cothen zich nog eenmaal op voor het tweede bedrijf. Dat lukt aardig want nu is het de ploeg uit Cothen die het beste van het spel laat zien. In korte tussensprint wordt het gat van 12 doelpunten verkleind naar 7. Een time-out van Quintus geeft het sein van een gelijk opgaande strijd. De ploegen scoren om en om, Fortissimo ziet echter geen kans om het gat nog verder te verkleinen. Eindstand 22-37.

Coach Willem-Jan Ruder na afloop: “In de eerste helft worden we volledig overklast, we spelen niet als team en dan weten we dat we niet op ons sterkst zijn. Gelukkig laten we aan het begin van de tweede helft zien dat we wel kunnen handballen, dat positieve nemen we mee naar de wedstrijd tegen BFC van komend weekend.”