Vorig seizoen had de ploeg ook Cothen ook redelijk makkelijk van Bentelo gewonnen, en met de vorm van Fortissimo zit het tegenwoordig ook wel goed. Genoeg ingrediënten om er eens goed voor te gaan zitten in sporthal de Rijnsloot.

Het begin was echter voor Bentelo. Na een paar minuten staat Bentelo brutaal op voorsprong, tijd voor Fortissimo gas te geven. Via snelle aanvallen en mooie combinaties slaat de ploeg uit Cothen direct een gaatje van 3 doelpunten. Dat verschil van 3 doelpunten blijft tot een kwartier voor tijd op het scorebord. Dan is de stand 9-6 in het voordeel van de Cothensen.
Dat is ook het sein om nog meer gas te geven met 10 doelpunten op rij, zonder tegengoal van Bentelo, is het verschil ineens 13 doelpunten. Bentelo sputtert aan het einde van de eerste helft nog wat na, maar de wedstrijd lijkt definitief in het slot te zijn gegooid. Ruststand 20-8.

Fortissimo komt heel slecht uit de kleedkamer en Bentelo heeft duidelijk de spirit weer gevonden. De Cothensen komen 10 minuten niet tot scoren en Bentelo loopt in naar 20-14. Verder laat Fortissimo het niet komen en ondanks dat de ploegen om en om scoren, loopt Fortissimo toch makkelijk weg bij de ploeg uit Bentelo. Uiteindelijk stopt de teller bij 35-21.

Ass. coach Willem-Jan Ruder na afloop: “Bentelo heeft aan het einde van het vorig seizoen wel een jasje uitgedaan, en met 5 nieuwe speelsters staat er eigenlijk een nieuwe ploeg. Het is goed dat we veerkracht hebben getoond en dat we de slechte periode in het begin van de tweede helft toch nog weten om te draaien. Iedereen heeft gescoord en dat geeft nog maar eens aan hoe breed onze selectie is. Een mooie uitslag en goed voor het doelsaldo.”

De eerstvolgende wedstrijd voor de competitie is op zaterdag 24 november a.s. tegen Hercules en start om 19:00 uur in sporthal Boswijk in Den Haag.

Scores: Anne de Wijk 3, Bo van Oostrom 1, Daimy van Dommelen 7, Demi van de Bildt 4, Jamy de Gier 2, Maaike Janssen 4, Marcella Appel 1, Myrthe Mocking 5, Celine Vermaak 2, Sem Jansen 2, Sophie Mocking 1, Vivianne Hofman 3.