Anne_de_Wijk

Van het gedegradeerde PSV uit Eindhoven komt Anne de Wijk naar Fortissimo. Bij PSV heeft Anne een periode van 2 jaar gespeeld nadat ze daarvoor onder andere bij DHV Antwerpen en Internos heeft gespeeld.

De veelzijdige opbouwster, die eigenlijk op alle posities uit de voeten kan, kiest hiermee voor een langer verblijf in de eerste divisie. Via Fragette Jagt zijn de eerste contacten gelegd en na een 2-tal oefenwedstrijden en een handje vol trainingen heeft de in Bavel woonachtige de Wijk voor een avontuur in Cothen gekozen.

Coach Willem-Jan Ruder; “We krijgen met Anne een veelzijdige, lichtvoetige opbouwster erbij in de selectie. Het geeft ons (nog) meer mogelijkheden in ons aanvalsspel en de mogelijkheid meer te variëren, we zijn daarom erg blij met haar komst.”

Met de komst van de Wijk is de selectie voor komend seizoen compleet. Geen van de bestaande selectieleden heeft aangegeven ergens anders te gaan spelen. Dit ondanks de interesse van andere clubs in sommige speelsters.
Helaas heeft Fragette Jagt afscheid moeten nemen van de handbalsport. Een kruisbandblessure noodzaakt haar, haar handbalschoenen aan de wilgen te hangen. Gelukkig gaat haar ervaring en gedrevenheid niet verloren voor Fortissimo. Jagt gaat aan de slag als assistent coach bij de club uit Cothen.

De eerste oefenwedstrijden zitten er inmiddels alweer op voor de ploeg uit Cothen. Op 29 juni start de vakantie, maar eerst spelen de dames van Fortissimo nog op 5 juni tegen Nieuwegein, op 9 juni in Deurningen tegen DSVD en Kwiek, op 12 juni tegen Wesepe, op 17 juni een trial met SEW en Westlandia, op 19 juni tegen DFS uit Arnhem en als laatste op 26 juni tegen ere-divisionist Foreholte. Al met al een vol programma in voorbereiding op het nieuwe seizoen.