Voorwaarts staat niet voor niets op de vierde plek op de ranglijst. De ploeg doet het als promovendus goed, aan de hand van ervaren speelsters die met eredivisie-ervaring hun ploeg op sleeptouw nemen staat de ploeg uit Twello haar mannetje. Dat ondervond de ploeg uit Cothen afgelopen zaterdag.

Het begin van de wedstrijd is voor Voorwaarts, de ploeg uit Cothen start slecht en loopt meteen achter de feiten aan. De maximale voorsprong die Voorwaarts in het begin kan nemen is 3 doelpunten, dan recht de ploeg uit Cothen de rug en komt terug in de wedstrijd.
Via 4-1 wordt het 4-6, en lijkt Fortissimo een gaatje te hebben geslagen. Het verschil van 2 doelpunten in het voordeel van de Cothensen blijft lang op het scorebord staan, toch is het Voorwaarts dat met een voorsprong de rust in gaat (13-12).

In de rust werd nog eens aangegeven waar de kracht van Voorwaarts ligt en waar Fortissimo met name in de dekking aan zou moeten werken. Dat was echter aan dovemans oren besteed. De ploeg uit Cothen laat het in de dekking afweten en heeft moeite het doel van Voorwaarts te vinden. Makkelijk lopen de dames uit Twello weg.
Ondanks dat Fortissimo er alles aan doet om dichterbij te komen, lukt het maar niet om te scoren, en dat lukt Voorwaarts wel. Uiteindelijk verliest Fortissimo kansloos met 29-19. Althans dat dacht iedereen in sporthal Jachtlust. De scheidsrechters hadden echter een doelpunt van Fortissimo over het hoofd gezien, waardoor de “echte” einduitslag 29-18 is geworden.

Coach Willem-Jan Ruder na afloop: “7 keer scoren in de 2de helft is echt te weinig om het Voorwaarts moeilijk te maken, bovendien als je in de dekking niet je niet aan de afspraken houd hebben we het tegen elke ploeg moeilijk. Snel vergeten en toewerken naar aankomende zondag is het devies”

Deze eerstvolgende wedstrijd is op 25 februari, dan speelt Fortissimo de thuiswedstrijd tegen ZAP. De wedstrijd start om 14:00 in sporthal De Rijnsloot in Cothen.

Scores: Marcella Appel 1, Myrthe Mocking 5, Demi van de Bildt 5, Vivianne Hofman 3, Maaike Janssen 4, Kelly Hoogerwerf 1.