Gisteren zijn de dames begonnen aan de voorbereiding aan het nieuwe seizoen. Een nieuw seizoen met een aantal nieuwe gezichten, zo vertrok Shirley Sakkers na één seizoen weer richting AutoSmeeing BDC en was het verblijf van Roos Steur beperkt tot de helft van het vorige seizoen. Daarvoor terug komen van E&O Renate Bakker, van Hercules Fragette Jagt en als laatste Ingelise Huurman van Wasmeer uit Hilversum.

Ingelise is een 17 jarige linkshandige opbouwster en heeft ervoor gekozen een stap hogerop te maken bij de club uit Cothen. Daarmee is de selectie compleet voor komend seizoen. Coach Ruder is tevreden met de aanwinsten van de club. “met de komst van Renate en Fragette hebben we toch wat meer ervaring in de ploeg gekregen op eerste divisie niveau, en met het jeugdige talent van Ingelise kunnen we bouwen naar de toekomst toe, zegt Ruder desgevraagd”. Ook een aantal A-Junioren gaan meetrainen met de selectie waardoor de aansluiting naar de toekomst gewaarborgd blijft.

Ruder onderschrijft daarmee de filosofie van de club om deels met ervaren krachten en deels met jeugdig talent de club vorm te geven. De doelstelling van dit seizoen is duidelijk; “we gaan voor een periode titel en een hogere plek op de ranglijst als vorig seizoen”. Dat vorige seizoen eindigde Fortissimo op de 9-de plek, mede door blessures heeft de ploeg uit Cothen gedurende het seizoen punten laten liggen.

“Met de terugkomst van Myrthe Mocking en het spoedige herstel van Vivianne Hofman, moeten we in staat zijn hoger te eindigen aldus Ruder”. Het is de staf van de ploeg uit Cothen gelukt een mooi programma te regelen met wedstrijden tegen verschillende ploegen. Hoewel het team nog niet helemaal compleet is door vakanties staat Fortissimo voor een mooie start in het nieuwe seizoen. Dat nieuwe seizoen start met een uitwedstrijd op 9 september tegen Gemini uit Zoetermeer.

Het programma ziet er als volgt uit:

13 augustus:  Trial met Borhave en Quintus 2
20 augustus: Trial in Waasmunster met Waasmunster en Bevo
25 tot en met 27 augustus: Trainingskamp in Groningen met een trial met E&O en DSVD
2 september: Teampresentatie en een trial met Nieuwegein en RHV