Bloed, Zweet en…. Pleisters!
In de najaarscompetitie van dit seizoen werd thuis met veel gemak, 31-7, gewonnen van Leidsche Rijn DB1. Vandaag stond het uittreffen op de kalender.

Met het terugdenken aan die thuiswedstrijd stapten de Cothense dames vol zelfvertrouwen het veld op en zorgden dan ook voor een snelle 3-0 voorsprong door treffers van Kelly en Lisa. In de 10/15 minuten daarna kon Leidsche Rijn wel kansen creëren, maar een goed keepende Roxanne voorkwam dat daaruit meer dan 1 keer gescoord werd. Bij de Cothense dames steeg het zelfvertrouwen, maar de thuisploeg kwam beetje bij beetje ook beter in hun spel en meer en meer werd duidelijk dat zij niet zomaar 2 punten zouden gaan weggeven…

HVLR_DB1_001 HVLR_DB1_002

Onder het motto ‘wie wil winnen, moet er ook wat voor doen’ maakte Leidsche Rijn het Fortissimo in de aanvallen aardig lastig; het was lastig doorkomen en daarna stond er nog een prima keepster als moeilijk te passeren laatste obstakel. Toch lukte het Sanne en Kim vanaf de 9 meter nog te scoren, Lisa zorgde voor de punten vanuit de break en Lara was trefzeker vanaf de hoek. Bij rust was het volgens de pers langs de lijn 7-11.

HVLR_DB1_003 HVLR_DB1_004

In de tweede helft waren beide ploegen zeker aan elkaar gewaagd. Over en weer werd gescoord; Leidsche Rijn kreeg ondanks dat niet echt de kans in te lopen, maar Fortissimo profiteerde ook niet echt van de foutjes van de tegenpartij en liet na verder uit te lopen. Halverwege de tweede helft, bij een stand van 10-12, lukte het Fortissimo dan toch om uit te lopen naar een verschil van 4 met fraaie doelpunten van Maaike, Sanne, Lara en Kim. Beide teams gaven elkaar niets cadeau en met letterlijk bloed, zweet (en bij de tegenpartij nog tranen) werd tot aan de laatste minuut scherp en fel gehandbald. Door de laatste treffers van Sanne en Kim kon Leidsche Rijn niet meer langszij komen en was de overwinning een feit. De schrijvende pers langs de lijn noteerde een mooie overwinning van 13-18, maar de officiële pers dacht er anders over en noteerde 14-17.

Scores: Sanne 4, Kim 4, Lara 3, Lisa 3, Mayke 2, Kelly 2