De ploeg uit Eindhoven heeft net zoals Fortissimo last van de vele blessures en heeft daardoor de laatste wedstrijden ook geen punten meer gepakt. De ploeg uit Cothen ging daardoor met vertrouwen naar de lichtstad.

De start van de wedstrijd was voor Fortissimo, na 5 minuten stond er een stand van 1-5 op het scorebord. De coach van PSV zag zich genoodzaakt in te grijpen door een time-out te nemen. Dat had effect want PSV zag kans terug te komen naar 4-7. Verder liet de ploeg uit Cothen het niet komen. Daar waar PSV er een scoorde, scoorde Fortissimo er 2. Hierdoor was de ruststand van 12-21 meer dan verdient.

De tweede helft gaf een ander beeld, PSV ging mandekking spelen op de opbouwers van Fortissimo en daar had de ploeg in het begin duidelijk moeite mee. Het was echter aan de andere speelsters die hun verantwoordelijkheid namen en via individuele acties de ploeg uit Cothen aan doelpunten hielp. Daarmee was het verzet van PSV definitief gebroken en kon de ploeg uit Cothen de wedstrijd rustig uitspelen. Einduitslag 19-31.

Coach Willem-Jan Ruder na afloop: “Een mooie overwinning die we goed konden gebruiken, niet alleen voor de ranglijst maar zeker ook voor ons vertrouwen. Je ziet dat meiden scherp trainen en de wedstrijden met 110% benaderen, het is dan jammer dat je jezelf niet beloont. Dat hebben we nu wel gedaan, vanaf minuut 1 zijn we bij de les gebleven en hebben dat omgezet in een mooie uitslag.”

Aankomend weekend spelen we tegen Hellas, de thuiswedstrijd wordt gespeeld in sporthal de Rijnsloot en begint om 14:00 uur.

Scores: Celine Vermaak 4, Laura Helsdingen 2, Daimy van Dommelen 6, Demi van de Bildt 9, Shirley Sakkers 5, Roos Steur 5.