Spelen tegen de nummer 2 van de ranglijst en mede kandidaat om te promoveren naar de ere-divisie maakt het er niet makkelijker op. Vooraf aan de wedstrijd besloot de begeleiding de dames uit Cothen te trakteren op een heerlijke lunch bij Van der Valk in Hengelo, om zo fris aan de start te staan.

Dat lukte ten delen, in het begin ging de wedstrijd gelijk op, maar van 2-2 wist DSVD een klein gaatje te slaan. Binnen 5 minuten keek Fortissimo tegen een 5 doelpunten achterstand aan. En dat verschil bleef eigenlijke de gehele eerste helft op het bord staan. Wat de dames uit Cothen ook probeerde, ze waren niet bij machte veel dichterbij te komen. Ruststand 17-11.

Ondanks het verschil op het scorebord en op de ranglijst bood de ploeg uit Cothen prima partij aan de dames van DSVD, je merkt echter aan alles dat zij net even wat verder zijn. De tweede helft is een kopie van de eerste, in een uiterst sportief, maar fysiek duel ontlopen de ploegen elkaar niet zoveel. Beide ploegen scoren er lustig op los en laten vaak mooie staaltjes handbal zien.
Smetje op de wedstrijd voor Fortissimo is het uitvallen van Shirley Sakkers, met een naar het laat uitzien een vervelende polsblessure. Vandaag zal onderzoek in het ziekenhuis uitwijzen hoe ernstig dit is.

De wedstrijd eindigt in een 31-23 overwinning voor DSVD, een terechte winnaar al stapt de ploeg uit Cothen met een goed gevoel de vloer af.
Coach Willem-Jan Ruder na afloop: “We wisten van te voren dat het moeilijk zou worden DSVD te verslaan, toch hebben we er alles aan proberen te doen om het hen zo moeilijk mogelijk te maken. In de tweede helft lukt dat beter dan in de eerste helft. Ja ziet dat DSVD een complete ploeg is die van elk zwak momentje van de tegenstander gebruik maakt. Toch moet ik mijn meiden een compliment maken, ze hebben gevochten voor elke cm, en dat geeft een goed gevoel richting de wedstrijd van DSS komend weekeinde ”

Aankomende zondag 5 februari staat de thuiswedstrijd tegen DSS op het programma, die wedstrijd wordt gespeeld in sporthal de Rijnsloot in Cothen, aanvang 14:00 uur. Met het goede gevoel in de achterzak gaan we ons opmaken voor een belangrijke wedstrijd, om zo aansluiting te houden met de brede middenmoot.
Scores: Celine Vermaak 5, Sophie Mocking 2, Daimy van Dommelen 9, Demi van de Bildt 3, Maaike Janssen 3, Jamy de Gier 1.