ds1_bevo

De laatste wedstrijd van het kalenderjaar 2016 is tegen Targos Bevo uit Panningen. In de uitwedstrijd was de ploeg uit Cothen verlamt door zenuwen en de indrukwekkende setting. Dat zou in de thuiswedstrijd anders moeten, en een goed resultaat meer dan gewenst.

Met die instelling ging Fortissimo het veld en dat resulteerde in een snelle voorsprong van 2-0. Bevo liet zich echter niet zomaar naar de slachtbank leiden, dus was het na 5 minuten weer gelijk 2-2. Dan is de beurt aan Fortissimo. Via vlot lopende aanvallen en goed werkende dekking loopt de ploeg uit Cothen uit naar een voorsprong van 7-2 na 15 minuten. Het sein voor de coach van Bevo om een time-out te nemen.
Dat heeft effect want de ploeg uit Panningen sluipt langzaam dichterbij, en daar de aanvallen van Fortissimo vlot verliepen, stokt ook nu weer de aanvalsmachine en scoort de ploeg pas weer na 5 minuten. De doelpunten zijn sowieso schaars in de eerste helft, want de ruststand is 9-6 in het voordeel van Fortissimo.

In de rust wordt nogmaals aangegeven waar de kansen voor de dames van Fortissimo liggen, en dat vooral de kansen die we krijgen afgemaakt moeten worden. Het is Bevo dat het eerste doelpunt maakt, maar daarna is het eigenlijk aan Fortissimo dat de klok slaat. Bevo komt er bijna niet meer aan te pas, en daar waar de dekking in samenwerking met Patty van Rossum een schier onmogelijk neembare vesting is geworden, kunnen de dames uit Cothen aan de andere kant rustig hun gang gaan. Via een tussensprint staat na 20 minuten 18-10 op het bord. Het teken om de wedstrijd professioneel uit te spelen, beide ploegen scoren nog om en om, waardoor de eindstand van 20-13 op het scorebord komt.

Coach Willem-Jan Ruder na afloop: “Het was geen uitmuntende wedstrijd maar we hebben ons ding gedaan. Je ziet dat het spelidee dat we hebben steeds meer vorm gaat krijgen, daar hadden we vandaag profijt van. Hetgeen resulteert in een solide overwinning. We sluiten het kalenderjaar met een goed gevoel af.”

Scores: Celine Vermaak 1, Daimy van Dommelen 9, Demi van de Bildt 5, Shirley Sakkers 2, Maaike Janssen 2, Myrthe Mocking 1.
De komende 2 weken zijn de dames van Fortissimo vrij daarna volgt op zondag 8 januari 2017 de uit wedstrijd tegen Virto/Quintus 2 op het programma, de wedstrijd wordt gespeeld in de Eekhout Hal in Kwintsheul, aanvang 13:30 uur.