Het is duidelijk dat Foreholte voor het kampioenschap gaat in de eerste divisie. Ondanks het verlies in de vorige speelronde is de ploeg uit Voorhout kandidaat nummer 1 om de stap naar de eredivisie te maken. Ondanks de afwezigheid van de langdurig geblesseerde Vivianne Hofman begon de ploeg uit Cothen strijdbaar aan de wedstrijd.

Vanaf minuut één was duidelijk dat Foreholte bepaalde hoe de wedstrijd zou lopen. De dekking van Fortissimo stond niet goed, en de dames van de ploeg uit Voorhout hadden vrij spel om hun kansen te benutten. Ondanks het feit dat keepster Patty van Rossum vaak nog in de weg stond van een doelpunt, waren de dames uit Cothen niet bij machte de aanvalsdrang van Foreholte te stoppen. Na een kwartier stond het dan ook al 10-2. Na een time-out van coach Ruder, stond de dekking iets beter, en werden aanvallend iets meer kansen afgemaakt. Daardoor stond er een ruststand van 15-6 op het scorebord.

In de tweede helft was het Fortissimo dat ditmaal beter uit de startblokken kwam. Via mooie combinaties werden er nu wel makkelijk doelpunten gemaakt, en stond de dekking in die fase van de wedstrijd goed. De dames van Foreholte hadden zichtbaar moeite met de straffe 6-0 dekking.
Van een achterstand van maximaal 9 doelpunten kwamen de dames uit Cothen langzaam dichterbij. In de 19e minuut was het zelfs 15-21, dichterbij lieten de dames van Voorhout Fortissimo niet komen. Nog eenmaal geeft Foreholte gas en dat betaald zich uit. Fortissimo krijgt weer moeite om het doel van de tegenstander te vinden en verliest uiteindelijk verdient met 28-18.

Coach Willem-Jan Ruder na afloop: “Foreholte heeft goed “ingekocht” en is absoluut de ploeg die voor het kampioenschap dient te gaan. Een goede ploeg die op elke positie speelsters heeft staan die zowel aanvallend als verdedigend hun mannetje staan.
Desondanks moeten we de positieve punten uit deze wedstrijd meenemen naar de volgende wedstrijd thuis tegen PSV. De dekking staat de tweede helft zoals we dat graag zien, dat zal toch onze basis moeten zijn.
Jammer genoeg zien we weer een speelster uitvallen, Marcella Appel zal naar verwachting minimaal 1 week uit de running zijn met haar enkel.”

Aankomende zondag 6 november staat de thuiswedstrijd tegen PSV op het programma, de wedstrijd wordt gespeeld in sporthal de Rijnsloot in Cothen, aanvang 14:00 uur. De ploeg uit de lichtstad presteert buiten Eindhoven beter dan thuis, dus de ploeg uit Cothen is gewaarschuwd.

Scores: Celine Vermaak 2, Daimy van Dommelen 6, Demi van de Bildt 4, Maaike Janssen 3, Jamy de Gier 1, Myrthe Mocking 1, Kim Bernard 1.