Vooraf had Coach Ruder zijn ploeg al gewaarschuwd. Het feit dat Hercules puntloos onderaan staat zegt niet zoveel. En niets bleek minder waar. Beide ploegen waren aan elkaar gewaagd en vochten om elke bal en elk doelpunt.
Vanaf minuut één was duidelijk dat beide ploegen voor de winst gingen. Het was echter Fortissimo dat beter van start ging. Via 1-1 en 3-3 nam de ploeg uit Cothen een maximale voorsprong van 2 doelpunten. Een tactische omstelling in de dekking van Hercules zorgde ervoor dat de dames even de weg kwijt waren in de aanval. Daardoor stokte de doelpuntenmachine van de ploeg uit Cothen, waardoor Hercules op voorsprong kon komen. Ruststand 13-15.

In de tweede helft was het Hercules dat ditmaal beter uit de startblokken kwam. De voorsprong van 2 doelpunten bleef lang op het scorebord. Totdat Vivianne Hofman ongelukkig ten val kwam. Met een gebroken onderbeen moest zij helaas de strijd staken. Dat was echter het moment voor Fortissimo om nog eens de schouders eronder te zetten. In de dekking werd nog een stapje extra gezet, en aanvallend werden de kansen afgerond.
Via 18-18 liep de ploeg uit Cothen uit naar een voorsprong van 22-20. Jammer genoeg weet op dat moment de dames van Fortissimo niet de 23-20 maken, waardoor Hercules zijn laatste kans kan pakken. In de laatste minuut staat het 24-24, en voltrekt zich een absolute thriller die zelfs Hitchcock niet had kunnen schrijven. Het balbezit is voor Hercules, echter zij slagen er niet uit het doelpunten te maken. Met nog 25 seconden op de klok is het Demi van de Bildt die op avontuur gaat. Ze wordt echter, in de ogen van de scheidsrechters, onrechtmatig gestopt met een 7-meter tot gevolg.
De klok staat inmiddels op 30 minuten en het is aan ijskonijn Daimy van Dommelen om het cadeautje uit te pakken, en dat lukt! Publiek op de banken, de speelsters doen en vreugdedans rond Daimy. Eindstand 25-24.

Coach Willem-Jan Ruder na afloop: “Dit soort wedstrijden moet je niet te vaak spelen, slecht voor jen hart. Zuur het verlies van Vivianne, zij is er minstens 6 weken uit. Goed te zien dat de ploeg het oppakt en tot het einde toe blijft knokken om de punten in Cothen te houden, maar eerlijk gezegd was een gelijkspel meer op zijn plek geweest.”

Aankomende zaterdag 29 oktober staat de uitwedstrijd tegen Foreholte op het programma, de wedstrijd wordt gespeeld in sporthal de Tulp in Voorhout, aanvang 20:45 uur. Een uitwedstrijd tegen de nummer één is niet altijd even makkelijk. Foreholte heeft dit weekend voor het eerst verloren en zal er dus op gebrand zijn dat niet een 2de keer te laten gebeuren, maar met de steun van het Cothense publiek gaan de dames voor een goed resultaat.
Scores Vivianne Hofman 2, Daimy van Dommelen 7, Demi van de Bildt 5, Shirley Sakkers 2, Maaike Janssen 1, Marcella Appel 1, Myrthe Mocking 6.