Terugkijkend op een mooi, lang en enerverend seizoen stonden de dames A van Fortissimo vandaag op het veld voor hun laatste wedstrijd dit seizoen en dus ook hún allerlaatste wedstrijd als A-jeugd.

Voor die laatste wedstrijd was het uit Zaandam afkomstige Zaanstreek de tegenstander. Het als laatste gepositioneerde team zou dus op papier een makkelijke tegenstander moeten zijn, echter was het de uitploeg die brutaal de voorsprong nam en het eerste doelpunt van de wedstrijd noteerde.

De Cothense dames, bijgestaan door Lisa van der Horst (B1) en Sanne van der Linden (B1), kwamen langzaam in hun spel en hadden moeite met het vinden van de vrije man. Het waren Maaike en de jarige Daphne die beide van ruime afstand zorgden voor de Cothense openingstreffers én de voorsprong, waarna in de volgende aanval Lisa als cirkel wel gevonden werd en kon zorgen voor de 3-1. Deze voorsprong werd door Fortissimo niet meer uit handen gegeven de verdere eerste helft; Denise, Annelies en Lisa waren de toppers die zorgden voor de trefzekere afrondingen na mooi uitgespeelde aanvallen. Met nog een extra ingelaste drinkpauze was de ruststand 9-5 en zochten beide teams even de schaduw op voor de broodnodige verkoeling.

In de tweede helft was het Zaanstreek die graag even ‘de puntjes op de I’ wilde zetten en zomaar 2x tot scoren kwam kort na rust. De Cothense dames waren weer even wakker geschud en vastbesloten de voorsprong te behouden en deze laatste wedstrijd met winst af te sluiten. Het vrij hoge tempo werd, ondanks het zeer warme weer, goed vastgehouden en al snel was het gat met Zaanstreek verhoogd naar 4 door mooie treffers van Lisa en Maaike.

Een door de scheidsrechter opgelegde penalty werd door keepster Yfetta verzilverd en ook Manon scoorde met een prachtige strakke bal vanuit de hoek. Zaanstreek bleef dapper doorspelen en probeerde het nog wel; zij kwamen in de tweede helft toch nog 6 maal tot scoren. De jarige Fortissimospeelster Daphne had de eer het seizoen af te sluiten met een mooie treffer waarmee zij de eindstand naar 15-11 bracht. Een mooi einde van een zeker heel mooi seizoen!!

p.s: Ik hoop dat iedereen terug kan kijken op een super mooi seizoen waarin iedereen knetterhard zijn best heeft gedaan bij elke wedstrijd die we gespeeld hebben. Als A-team zijn jullie een bijzonder team met ook buiten de handbal hele mooie vriendschappen. Supermooi en zo bijzonder!
Als dames seniorenteam hebben we afgelopen seizoen zeker net zo hard geknokt en zijn we er elke keer toch weer voor gegaan! Ondanks de lange reistijden, zware tegenstanders, grote verliesuitslagen, scheldpartijen en tranen waren er zéker zoveel (zo niet méér) mooie, bijzondere en leuke momenten en heeft iedereen elkaar gesteund zoals een team dat hoort te doen! Iedereen bedankt voor afgelopen seizoen en uiteraard hopelijk tot volgend seizoen!!!!

Groetjes!!!