EVEN VRAGEN AAN Kees Boomhouwer – coach Fortissimo
‘Het is op z’n plaats een jaar langer te blijven’

Kees Boomhouwer verlengt zijn contract als coach van Fortissimo met één seizoen. De huidige jaargang was door de clash met Wendy Smits zwaar voor hem.

Kees_Booumhouwer_site2
Waarom koos je ervoor toch door te gaan bij Fortissimo?

“Dit was geen makkelijk jaar. Het bestuur en de technische commissie hebben mij echter door dik en dun gesteund en wilden graag met mij door. Ik vond het daarom op zijn plaats om een jaar langer te blijven.”

Waren er dit seizoen momenten dat je aan stoppen dacht?

“Jazeker. Maar dat had niets met de club te maken. Het was een vervelende situatie met Wendy Smits. Ik doe dit als hobby, maar het begon steeds meer op werk te lijken. En dat terwijl ik het, nu het weer rustig is, heel fijn vind om Fortissimo-coach te zijn. Iedereen is heel leergierig. Het is een voordeel dat Fortissimo een kleine club is, waar de lijntjes naar de technische commissie en het bestuur heel kort zijn. Als er iets geregeld moet worden, dan kan dat snel.”

Leg je de lat volgend seizoen hoger?

“Nee, dat is niet reëel. Ten eerste weet je nooit over welke speelsters je beschikt. Er zitten altijd ploegen aan meiden te trekken, wat nu ook het geval is. Je weet niet wie blijft en wie niet. We hebben daarnaast nu al een heel krappe selectie. Daarachter zitten nog een paar talenten, maar die moeten nog wel een paar stapjes zetten.”

Jullie kunnen zelf ook aan speelsters gaan trekken. Is dat één van de voorwaarden die je hebt gesteld?

“Nee, dat heb ik niet aangegeven. Ik ben misschien anders dan andere trainers. Natuurlijk wil je het liefst zo’n sterk mogelijke ploeg. Dat is makkelijker werken en je zult waarschijnlijk presteren, maar dat is voor mij nooit een reden geweest om ergens aan te beginnen. Ik vind het mooi met jonge talenten aan de slag te gaan en hen te zien ontwikkelen.”

JEROEN BOLK