De dames hebben een mooie overwinning behaald op PSV, de ploeg die net onder Fortissimo staat op de ranglijst.
In de eerste helft zag dat er nog niet naar uit en gingen de ploegen gelijk op, zelfs na ca. 20 minuten wist PSV op een 7-9 voorsprong te komen. Maar ook toen al liet het beeld van de wedstrijd zien dat Fortissimo sterker was. En door even met wat meer fanatisme en beter overleg te spelen ging de rust in met een voorsprong van 13-10.

De meiden hebben waarschijnlijk in het overleg in de rust ook wel begrepen dat er veel meer mogelijk was en de gelegenheidscoach, Peter van Amerongen, die de door griep gevelde Kees Boomhouwer op het laatste moment moest vervangen, was daar ook van overtuigd. Er werd goed gespeeld, vooral in het begin van de 2e helft. Er werd voor elkaar en met elkaar gewerkt, iets wat in de eerste helft zeker minder was. Toen Amy Oostveen werd vastgezet, zoals zo vaak de laatste wedstrijden, namen andere speelsters hun verantwoordelijkheid, zeker toen enkele minuten ook 2e opbouwster Demy van de Bildt persoonlijke dekking kreeg. Er viel daardoor enorm veel ruimte aan de cirkel en daar werd dankbaar gebruik van gemaakt door de overige aanvallers van Fortissimo. Heddy scoorde 3x vanuit de hoek en Myrthe 2x vanaf de cirkel.

Het eerste deel van de 2e helft was dan ook een doelpuntenfestijn en Fortissimo liep uit van 13-10 ruststand naar 20-11 halverwege de 2e helft. PSV kwam er toen nauwelijks aan te pas. De buit was duidelijk binnen en de wedstrijd werd ontspannen uitgespeeld. Einduitslag 29-19, waarbij vermeld moet worden dat in de laatste minuten verschillende schoten op paal en lat belanden.
DS1 PSV 28022016

Komende zondag de uitwedstrijd tegen Velo, de ploeg die met slechts 3 punten onderaan staat. De bus vertrekt om 10.30 uur vanaf sporthal de Rijnsloot in Cothen. Doelpuntenmakers: Amy Oostveen 11 (waarvan 6 prima gescoorde penals), Demi van de Bildt 6, Dione Housheer 4, Heddy van Woudenberg 3, Vivianne Hofman en Myrthe Mocking 2, Roos Steur 1.