Daar leek het erg op, zondag in sporthal de Rijnsloot in Cothen. Fortissimo moest het opnemen tegen DSVD, de nummer 2 van de eerste divisie. Nadat Fortissimo al snel tegen een achterstand van 1-3 aankeek, herpakten zij zich en ging de wedstrijd redelijk gelijk op, DSVD bleef wel steeds enkele doelpunten in het voordeel en er werd gerust met een stand van 12-14.

Patty keepte, na een iets minder begin, een goede wedstrijd. DSVD is een fysiek sterke ploeg maar Fortissimo zette daar een goede verdediging tegenover. Het beeld van de wedstrijd was wel dat DSVD veel fysieke kracht nodig had om tot scoren te komen. In de tweede helft kwam Fortissimo steeds beter in het spel. Er moest uitgekiend en technisch gehandbald worden om het verdedigende geweld van DSVD te slechten en tot scoren te komen.

Het laatste kwartier van de wedstrijd leek Fortissimo de winst binnen te halen, maar keer op keer grepen de scheidsrechters in. Als Fortissimo, na fors ingrijpen van DSVD wist te scoren, floten de scheidsrechters voor een vrije worp voor Fortissimo en werd het doelpunt dus niet geteld. Een strafworp van Dione werd wegens een voetfout niet geteld. Zo waren er diverse ingrepen van het scheidsrechterskoppel in het laatste kwartier in het nadeel van Fortissimo, waardoor de voorsprong niet kon worden vastgehouden en DSVD uiteindelijk in de laatste 2 minuten nog 3x kon scoren. Einduitslag 25-27.

Fortissimo kreeg 8x een 2-minuten straf, waarbij Vivianne rood kreeg. De scheidsrechter dacht dat het de 3e 2minutenstraf was. Gelukkig werd er door zijn koppelgenoot beter geteld en kon Vivianne de wedstrijd gewoon uitspelen. DSVD kreeg geen enkele 2-minutenstraf en dat was zeker niet het beeld van de wedstrijd. Ook de strafworpen waren zeer in het voordeel van DSVD. Dat straalde de wedstrijd zeker niet uit. Eerder andersom. Coach Kees Boomhouwer kreeg ook nog een 2 minutenstraf, nadat hij wanhopig zijn armen in de lucht stak en riep: Scheids!!

De wedstrijd overziend was Fortissimo zeker niet de mindere ploeg en had zeker een punt verdiend. Maar zo werkt het nu eenmaal niet altijd. Demi van de Bildt was vooral in de 2e helft lekker op schot. Doelpuntenmakers: Amy Oostveen 10, Demi van de Bildt 5, Myrthe Mocking 3, Dione Housheer 2, Ratna Mellema, Heddy van Woudenberg, Vivianne Hofman, Roos Steur en Maaike Janssen 1.
Komende zaterdag de uitwedstrijd tegen SEW. De bus vertrekt om 17.45 uur.

De foto’s van Maarten Zumbrink:

[FinalTilesGallery id=’1′]