De dames hadden een slechte dag zondag. Ze speelden tegen VZV, deze ploeg stond 1 punt voor op Fortissimo. De Cothense dames hebben de laatste 3 wedstrijden tegen respectievelijk Borhave (koploper), Quintus (nr. 2 op de ranglijst) steeds goed gespeeld, maar toch met 1 doelpunt verschil verloren. Beetje pech, beetje niet bij de les. De wedstrijd van vorige week tegen Hellas, werd er gelijk gespeeld. Ook veroorzaakt door onachtzaamheid in de laatste paar minuten van de wedstrijd. Even niet geconcentreerd handballen in de laatste minuut, dan win je niet met 23-25, maar speel je gelijk met 25-25. Jammer.

VZV won echter vorige week met 10 doelpunten verschil van koploper Borhave. Dat was duidelijk niet goed doorgedrongen bij de dames van Fortissimo. Ze begonnen heel slecht aan de eerste thuiswedstrijd van 2016. Een volle sporthal kon hen niet motiveren, en na ca. 15 minuten was de stand 2-10. En het spel werd alsmaar slechter. De 2 talentvolle opbouwspeelsters, Amy Oostveen en Dione Housheer, werden heel fanatiek verdedigd door VZV en kwamen daardoor niet of nauwelijks tot scoren. De ruststand was 6-15 in het voordeel van VZV.

In de 2e helft ging het wel wat beter en kreeg Fortissimo iets meer grip op de snelle aanvallen van VZV, maar spanning was er totaal niet meer in deze wedstrijd. Einduitslag 19-30.

Doelpuntenmakers: Vivianne Hofman en Roos Steur 4, Demi v.d. Bildt, Myrthe Mocking en Amy oostveen 3, Dione Housheer en Heddy van Woudenberg 1. Ratna Mellema is weer terug van weggeweest in de selctie van Fortissimo en nieuw is na de winterstop Celine Vermaak . Zij kregen al wat speelminuten maar konden nog niet echt potten breken.

Komende dinsdag om 19.45 uur moet de thuiswedstrijd tegen Foreholte opnieuw gespeeld worden. Een voor Fortissimo onbegrijpelijke beslissing van de bond. Door een blessure van een speelster van Foreholte op 20 december j.l werd de wedstrijd gestaakt bij een stand van 13-12. Deze wedstrijd moet volledig worden overgespeeld. Hopelijk laten de dames van Fortissimo zich door deze vreemde beslissing van de bond niet beïnvloeden en spelen zij dinsdag vrijuit deze wedstrijd opnieuw. Maar gezien hetgene wat er gebeurd is in de wedstrijd van 20 december en hetgene er gezegd is, zal dit niet zo eenvoudig zijn.

Ook nog wel iets positiefs te melden. Het nieuwe F-team, kinderen van 6 tot 8 jaar, speelden zondag hun eerste echte wedstrijd. Het was geweldig. Gewonnen met 7-2. Ze trainen op woensdag en spelen a.s. zondag hun eerste thuiswedstrijd om 11.45 uur in sporthal de Rijnsloot. Kom even kijken. Zo leuk!!

Fortissimo-trainer Kees Boomhouwer sprak met verslaggever Pieter Tammens van RTV Utrecht

Vivian Hofman na afloop in gesprek met verslaggever Pieter Tammens.