Dames 1 heeft een prima week achter de rug. Op dinsdag moest er worden ingehaald, thuis, tegen Aalsmeer en op zondag de thuiswedstrijd tegen Bentelo. Allebei tegenstanders waar Fortissimo in het verleden nog wel eens problemen mee heeft gehad en het feit dat Fortissimo in de eerste 5 wedstrijden, toch wel een beetje onnodig, al 5 verliespunten had opgelopen. Op dinsdagavond was bij aanvang van de wedstrijd tegen Aalsmeer duidelijk te zien dat de Fortissimo handbalsters daar wat aan wilden doen.

Amy Oostveen liet in de eerste 5 minuten van de wedstrijd zien, dat Fortissimo echt wel kan handballen. In de eerste 5 minuten van de wedstrijd had ze er 6 inliggen. Haar schoten waren loepzuiver. Strak rechts of links bovenin de hoeken, en als afwisseling werden de schoten ook laag afgemaakt. Aalsmeer was niet bij machte om de doelpuntenmachine af te stoppen, hoewel Fortissimo al in de eerste helft steekjes liet vallen in de verdediging. Ruststand was 26-15, en 26 doelpunten maken in 1 helft is extreem veel.

De tweede helft dacht Fortssimo er te gemakkelijk over. Is wel te begrijpen bij zo’n grote voorsprong, maar wel jammer. Einduitslag 42-34, waarbij Aalsmeer dus duidelijk de 2e helft als beste uit de bus kwam. Aanvallend gaat het goed met Fortissimo, maar verdedigend kan er wel een tandje bij. De blessure die Myrthe Mocking aan de kant houdt heeft er ook wel mee te maken. Myrthe verdedigd het midden als een terrier en wordt node gemist.

Amy Oostveen was in de wedstrijd tegen Aalsmeer goed voor 16 doelpunten, waarvan 4 feilloos ingeschoten pennals. Verder Wendy Smits 3, Vivianne Hofman 4, Roos Steur 7, Dione Housheer 8, Demi van de Bildt 3 en Heddy van Woudenberg 1.

De wedstrijd van zondag tegen Bentelo leek wel op de wedstrijd tegen Aalsmeer. Fortissimo scoorde er weer lustig op los. Ruststand 23-13 en einduitslag 42-33. Maar ook in deze wedstrijd was de verdediging niet op orde. Zowel Aalsmeer als Bentelo mag niet zoveel scoren. Het is wel verklaarbaar. Genieten van de manier waarop wordt gescoord is best begrijpelijk. Maar toch zal de focus meer op verdedigen moeten liggen.

Fortissimo staat inmiddels om een mooie 4e plaats, maar tegen opponenten als DSVD (aanstaande zondag uit) en Borhave, zal er beter verdedigd moeten worden. In het laatste kwartier van de wedstrijd tegen Bentelo, konden 3 speelsters van het 2e team, Jamy de Gier, Sophie Mocking en Ifette Zekirija hun kwaliteiten tonen. Een mooi doelpunt van Jamy liet zien dat zij zeker niet schroomt om haar kwaliteiten te tonen.

Amy Oostveen was weer goed voor 13 doelpunten. Wendy Smits 8, Dione Housheer en Demi van de Bildt 7, Roos Steur 5, Vivianne Hofman en Jamy de Gier 1.

Komende zaterdag de belangrijke wedstrijd tegen DSVD om de strijd om de 3e plaats. De bus vertrekt om 17.00 uur vanaf sporthal de Rijnsloot in Cothen. En de Fortissimo handbalsters kunnnen deze belangrijke wedstrijd wel wat ondersteuning gebruiken.