In de eerste uitwedstrijd heeft dames 1 de eerste punten binnengehaald. De wedstrijd tegen Foreholte ging vanaf minuut 1 voortvarend en geconcentreerd. De dames kwamen gelijk op voorsprong en gaven dit de hele wedstrijd niet meer uit handen. Hoewel Foreholte voortdurend probeerde de aanvallers in de opbouwrij vast te zetten, wisten de Cothense dames volop te scoren. Verdedigend echter kan er nog wel het e.e.a. verbeterd worden.

De focus lag teveel op de aanval, waardoor Foreholte via 4-7 toch weer op 10-12 wist te komen in het 2e gedeelte van de eerste helft. Maar omdat de Cothense vrouwen bleven scoren wisten zij de voorsprong wel steeds te behouden. De rust ging in met 16-19.

Foreholte_Fortissimo

Foto HV Foreholte

Na de rust werd er even een spurt ingezet en werd er verder uitgelopen naar 18-25. Deze voorsprong van 7 doelpunten werd alleen nog 10 minuten voor het einde van de wedstrijd iets kleiner, en via 25-30 werd het uiteindelijk 29-36. De concentratie was goed. Myrthe kreeg in de 5e minuut van de 2e helft een 2-minutenstraf, en met 5 veldspeelsters wist Fortissimo toch 2x te scoren. Dat zegt veel over de inzet. Lekker veel gescoord maar toch ook wel veel tegendoelpunten.

Komende zondag de thuiswedstrijd tegen Hellas. Aanvang 14.00 uur in sporthal de Rijnsloot.

Doelpuntenmakers: Wendy Smits 10, Amy Oostveen 8, Myrthe Mocking 6, Demi van de Bildt en Dione Housheer 4, Roos Steur 2, Heddy van Woudenberg en Vivianne Hofman 1.